3Dconnexion Zaloguj się

Stworzenie konta użytkownika oznacza jego zgodę na akceptację Zasad ochrony prywatności firmy 3Dconnexion.

3DConnnexion

Firma 3Dconnexion zrobiła swój krok milowy przekraczając poziom pierwszego miliona sprzedanych myszek 3D

Trochę historii

Myszka 3D - idealny interfejs między maszyną i człowiekiem
Prace nad przełomowymi wynalazkami wydają się rozpocząć na długo przed tym, jak pojawi się na nie rzeczywista potrzeba rynkowa, a innowacje wyzwalane są przez ludzi, którzy mają jedną wspólną cechę - pomysł. Często jednak mijają całe lata między konceptem a produktem.

Od idei do rzeczywistego produktu
Początki grafiki komputerowej szacuje się na lata pięćdziesiąte XX wieku, kiedy to w Instytucie Technologii w Massachusetts USA wynaleziony został komputer Whirlwind oraz pióro świetlne, które działało bezpośrednio z monitorem CRT. Pierwsza aplikacja dla projektowania wspomaganego komputerowo (CAD) używająca pióra świetlnego datowana jest na rok 1963, w którym Ivan E. Sutherland opracował podstawy swojej pracy doktorskiej: "Sketchpad: graficzny system komunikacji człowieka z maszyną".

Myszka komputerowa jako urządzenie wskazujące również ma swoje początki w latach sześćdziesiątych XX wieku. Określona wtedy została mianem "wskaźnika pozycji X-Y dla systemu wyświetlania". Opatentowana została w 1970 roku w oparciu o zasadę dwóch kółek połączonych ze sobą pod kątem prostym.

Program graficzne i CAD dla wszystkich
Bardziej powszechne rozprzestrzenienie się myszki komputerowej rozpoczęło się w 1984 roku z komputerami Apple Macintosh, a pierwszy dostępny interfejs graficzny używany był właśnie z myszką. W przeciągu roku Logitech rozpoczął sprzedaż pierwszej trzyprzyciskowej myszki. Krótko potem, tańsze, mocniejsze chipy wykorzystywane do przetwarzania obrazu przyczyniły się do rozwoju bardziej zaawansowanych optycznych myszek 3D.

Od 2D do 3D
Historia myszki 3D ma swój początek w późnych latach siedemdziesiątych XX wieku, w Instytucie Robotyki i Mechatroniki Niemieckiego Centrum Badań Kosmicznych (DLR), w którym opracowano nowy sposób kontroli ramienia robota w przestrzeni kartezjańskiej. W 1981 roku, po długich eksperymentach, specjalny czujnik wykorzystujący sześcioosiowy moment obrotowy/siłę został wdrożony do plastikowej kuli. Kula rejestrowała liniowe i obrotowe przemieszczenia obiektu generowane przez siły i moment obrotowy ludzkiej ręki, które następnie przekształcane były obliczeniowo w translacyjne i rotacyjne prędkości ruchu.

Po wykonaniu dalszych badań DLR zaprezentowało niskokosztowy optyczny system mierniczy, wykorzystujący sześć jednowymiarowych detektorów pozycji. Po ostatecznym zatwierdzeniu światowego patentu, w 1993 roku, oficjalnie zaprezentowane zostało urządzenie SpaceMouse - pierwsza na świecie dostępna myszka 3D. Produkt pod nazwą Magellan wprowadzony został na rynki Stanów Zjednoczonych i Azji.

W 1993 roku kontroler 3D użyty został po raz pierwszy na statku kosmicznym Columbia, w którym manipulował ramieniem robota w przestrzeni kosmicznej. W tym samym roku powstała firma 3Dconnexion i rozpoczęła swoją przygodę z myszką 3D.

Postęp jest najważniejszy
Myszki 3D firmy 3Dconnexion zapewniają najwyższy poziom naturalnej i intuicyjnej kontroli modeli i środowisk 3D, który nie jest możliwy do osiągnięcia przy użyciu tradycyjnej myszki i klawiatury. Korzystając z myszki 3D projektanci, architekci, artyści i wszyscy entuzjaści trójwymiaru mogą pracować tak, jakby trzymali cyfrowy model lub kamerę w ręce. Myszka 3D zaprojektowana jest tak, by działać razem ze standardową myszką, zwiększając osiągnięcia użytkowników, ktorzy nie muszą już pozycjonować modeli krok za krokiem. Trzymając drążek kontrolny myszki 3D w ręce można równocześnie przesuwać, przybliżać, oddalać i obracać modele, podczas gdy standardowa myszka obsługiwana przez drugą rękę służy do wybierania, tworzenia i edytowania zadań.

Trzon technologii adaptacyjnego mikroprecyzyjnego czujnika opracowany został całkowicie przez specjalistów firmy 3Dconnexion. Każdy model myszki 3D firmy 3Dconnexion posiada sześć wysoko wydajnych optycznych sensorów, które reagują na ruch na poziomie mikrometrów. 3Dconnexion nie tylko w sposób ciągły usprawnia technologię czujnika oraz ergonomiczność swoich produktów, lecz współpracuje również blisko z wiodącymi producentami oprogramowań i sprzętu komputerowego w celu zapewnienia wsparcia, integracji i adaptacji myszek 3D w najbardziej dziś popularne środowiska 3D.

Firma 3Dconnexion jest zaangażowana we wspieranie innowacyjności w branży projektowej, poprzez dostarczenie intuicyjnego i naturalnego połączenia z najbardziej dziś popularnymi aplikacjami 3D i środowiskami projektowymi. To zaangażowanie jak najbardziej się opłaciło, ponieważ ilość sprzedanych myszek 3D firmy 3Dconnexion przekroczyła ostatnio pierwszy milion sztuk. Taki krok milowy tylko podkreśla powszechne przyjęcie myszek 3D na światowym rynku i potwierdza teorię, że idea może przyczynić się do narodzin produktu, który może stać się stałą częścią naszego życia. Przyszłość rysuje się bardzo pozytywnie, gdyż 3Dconnexion ciągle wprowadza korzyści płynące z zaawansowanej nawigacji 3D do nowych aplikacji i środowisk, a szanse rynkowe ograniczone są już tylko wyobraźnią.

American TV show about the CAD system by Ivan E. Sutherland (Part 1 and 2)